پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

پایان مشکلات آب گرفتگی در مشهد از آذرماه

  • کد خبر: ۴۷۲۱۵
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
پایان مشکلات آب گرفتگی در مشهد از آذرماه
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد می‌گوید در پی اجرای ۸ پروژه با اعتبار ۴۰ میلیاردی از آذرماه دیگر شاهد آب گرفتگی در مشهد نخواهیم بود
لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ «مشکلات مربوط به آب‌های سطحی در مشهد که به ما تفویض شده است تا اول آذر به پایان خواهد رسید.» این خبر خوشی است که مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد به شهرآرا می‌دهد؛ خبری که می‌توان آن را به پایان آب گرفتگی در معابر مشهد تعبیر کرد.
سال هاست که مشهد با معضلی به نام آب گرفتگی معابر دست وپنجه نرم می‌کند؛ معضلی که با یک بارندگی نسبتا شدید و تند منجر به سرریز شدن آب از کانال‌های سطحی می‌شود و با جاری شدن در معابر و آب گرفتگی مشکلات عدیده‌ای برای شهر و تردد شهروندان ایجاد می‌کند.

انتشار این خبر، اما از سوی مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری مشهد می‌تواند پایانی برای معضل آب گرفتگی در معابر مشهد را نوید دهد.
امیرسیاوش حجازی دراین باره می‌گوید: با تعریف ۸ پروژه در حوزه جمع آوری آب‌های سطحی در سازمان عمران تا ابتدای آذر این مشکل در شهر برطرف خواهد شد.

وی می‌افزاید: در حوزه جمع آوری آب‌های سطحی در مشهد حدود ۸ پروژه با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار تعریف کردیم و از مجموع این پروژه ها، ۲ قسمت باقی مانده است. اولین مورد رمپِ پنجِ پل قائم (عج) است که اوایل آذر به اتمام می‌رسد و دومین مورد نیز انتهای شهرک مهرگان است که مورد اخیر نیز اواسط آبان به اتمام خواهد رسید.
او تأکید می‌کند: با اتمام این ۲ مورد، باقی مانده مشکلات مربوط به آب‌های سطحی که به ما تفویض شده است تا اول آذر به اتمام خواهد رسید.


تولید روزانه ۵۰ تُن آسفالت در مشهد

مدیرعامل سازمان عمران با بیان اینکه در بخش تولید آسفالت مشکلی وجود ندارد می‌گوید:روزانه حدود ۵۰ هزار تن آسفالت در مشهد تولید می‌شود.
حجازی با بیان اینکه از ابتدای سال یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع روکش آسفالت در خیابان‌های شهر انجام شده است، تأکید می‌کند: با این رقم حدودا ۵۵۰ معبر آسفالت شده است.


وجود معارض در مسیر پروژه‌ها

وی یادآور می‌شود: بیشترین مشکل سازمان در هنگام اجرای پروژه هاست. چندپروژه بزرگ در دست اجرا داریم که پروژه پل سواره رو جاده دسترسی خیابان ۴۵ متری سردخانه با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار از آن جمله است و اخیرا کلنگ احداث آن بر زمین زده شده است.

حجازی بیان می‌کند: این پروژه معارض سنگینی دارد که معارض لوله اصلی آب سد دوستی در ورودی آب شهر مشهد است. موضوع فیبر نوری و لوله گاز را هم دارد که در حال رفع شدن است.
او با بیان اینکه این پروژه انتهای خرداد ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد، می‌افزاید: پروژه تقاطع غیرهمسطح ابوطالب حدودا ۶ درصد تأخیر دارد و معارض پروژه مربوط به زمین آستان قدس بود و البته خوشبختانه این معارض برطرف شد. معارض دیگر نیز چندین مورد تملک است و چندمعارض مربوط به شرکت برق و گاز نیز در حال رفع است.


معارضات، علت تأخیر پروژه‌ها

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد می‌گوید: در اجرای پروژه‌ها بیشترین دلیل تأخیر وجود معارضات است. پروژه برونسی بیشترین معارضات را دارد و هزینه رفع معارض این پروژه نیز ۱۵ میلیارد تومان هزینه دارد.
حجازی ادامه می‌دهد: این پروژه در حال اجراست و لوله آب ۱۲۰۰ و لوله آب ۴۰۰ از جمله معارض این پروژه است. در شرکت برق نیز خط ۶۳ و ۱۲۰ کیلو وات معارض این پروژه است. آب و فاضلاب نیز خط ۳۱۵ را معارض با پروژه دارد و شرکت گاز و مخابرات هم معارضاتی داشتند که رفع شد.
او با اشاره به اینکه خود پروژه تنها ۱۰ درصد تأخیر دارد که آن هم ناشی از معارضات است می‌افزاید: این پروژه تا ۲۲ بهمن به بهره برداری می‌رسد.


پیشرفت ۹۰ درصدی کارخانه نوآوری

وی ادامه می‌دهد: ۱۱ آبان کار عمرانی پروژه کارخانه نوآوری به پایان می‌رسد و اکنون نزدیک به ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. در شهریور ماه یعنی زمانی که پروژه ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت با دستور اکید شهردار مشهد، برای پروژه زمان بندی در نظر گرفتیم. پروژه باید تقریبا روزی یک درصد پیشرفت داشته باشد تا به تاریخ بهره برداری برسد.

حجازی با بیان اینکه روزی ۵۰۰ تا ۶۰۰ نیرو در این پروژه کار می‌کنند، اضافه می‌کند: درباره پارک مهریز نیز باید گفت که پروژه توسط سازمان عمران به صورت EPC انجام می‌شود و دستور شهردار مشهد است که در برنامه شش ماهه، یعنی اوایل اردیبهشت ۱۴۰۰، به بهره برداری برسد.
او بیان می‌کند: این پارک نیز دارای زمین ورزشی، زمین بازی کودکان، بوفه و سرویس بهداشتی است.


اتصال جلوخان به کهن دژ تا ۵ آذر

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد یادآور می‌شود: اتصال جلوخان آرامگاه فردوسی به کهن دژ یک معارض بزرگ داشت؛ زمینی در آن محل قرار داشت که در مالکیت چندنفر بود. زمان پروژه ۱۴۰ روز بود که ۷۰ روز آن مربوط به تملک زمین مذکور بود. این مسیر هم ۵ آذر به بهره برداری خواهد رسید.
حجازی می‌افزاید: این پروژه اکنون حدود ۵۰‌درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
او درباره پردیس تئاتر شهر نیز می‌گوید: فعلا این پروژه طبق برنامه پیش می‌رود و مرداد ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید؛ امیدواریم اسکلت بندی را تا آخر سال به پایان برسانیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->